
Kişilerin nasıl düşündüklerini ve davrandıklarını
belirleyen doğuştan gelen özellikleri vardır. Bu özellikleri anlamak hem
kendimizle, hem de başkalarıyla uyum içinde yaşamamızı sağlar. True Colors bu
kişilik özelliklerini dört temel başlık altında toplar. Bunların hepsi
hepimizde vardır; ama ağırlıklı olarak hangilerini kullandığımız yaşantımızda
pek çok şeyi etkiler. Örneğin; işimizde veya özel yaşantımızdaki ilişkilerimiz;
işimizi yapma biçimimiz; öğrenme ve öğretme biçimimiz; seçtiğimiz meslek;
stresle baş etme biçimimiz; anne-babalık stilimiz v.b.
Çok kısa bir zamanda, eğlenceli bir uygulama ile algılama ve öğrenme stilleri, temel kişilik ve tepki verme örüntüleri hakkında bir profil elde edilir. Kendi stilinizi keşfetme, yaşantınıza yön verme, iş ve özel yaşantınızı daha verimli hale getirmek için ipuçları bulabileceğiniz True Colors/Kişilik Renklerimiz, bireysel danışmanlık ve eğitim programlarımızın bir parçası olarak merkezimizde kullanılmaktadır.
***Dr.Ufuk Akın, True Colors Avrupa ekibinde olup, Türkiye’deki tek sertifikalı uygulayıcıdır.
Çok kısa bir zamanda, eğlenceli bir uygulama ile algılama ve öğrenme stilleri, temel kişilik ve tepki verme örüntüleri hakkında bir profil elde edilir. Kendi stilinizi keşfetme, yaşantınıza yön verme, iş ve özel yaşantınızı daha verimli hale getirmek için ipuçları bulabileceğiniz True Colors/Kişilik Renklerimiz, bireysel danışmanlık ve eğitim programlarımızın bir parçası olarak merkezimizde kullanılmaktadır.
***Dr.Ufuk Akın, True Colors Avrupa ekibinde olup, Türkiye’deki tek sertifikalı uygulayıcıdır.

Eğitimde, öğretmenlerin sorgulamaya dayalı eğitimi
uygulamalarında ve demokratik sınıf iklimi yaratmalarında gerekli olan
faktörlerin içinde sınıf içi yönetim becerileri ve iletişim becerileri kadar
önemli olan diğer faktörler öğrencilerin özellikleri ve öğrenme biçimleridir.
Bu bilgiler, öğretmenlerin tüm öğrencileri motive edecek ve öğrenmelerine
yardımcı olacak dersler planlayabilmelerinin ön koşuludur.
Hedefler:
Hedefler:
- Öğretmenlerin kendi öğrenme biçimlerini keşfetmeleri,
- Sınıf içinde var olabilecek farklı öğrenme biçimlerinin neler olabileceğini ve hepsinin öğrenmesini sağlayacak davranış biçimlerini geliştirmeleri,
- Farklı öğrenme biçimlerine göre ders planlama,
- Farklı öğrenme biçimlerine göre etkinlik planlama,
- Çocukların hangi davranışlarının bireysel özelliklerinden, hangilerinin dönem özelliklerinden kaynaklandığını ayırt etmeleri.
Öğrenme Çeşitleri programının MEB müfredatına göre
yorumlanarak, kazanımların birleştirilip belirli başlıklar altında
toplanarak kavramsal öğrenmeyi sağlayacak üniteler oluşturulması amacıyla
hazırlanmış olan bu eğitim ve yıl boyunca ünitelerin işlenişine süpervizyon
verilmesi ile desteklenmektedir.
Hedefler:
Hedefler:
- MEB müfredat
programının yeniden yorumlanması ile
okula özgü bir program oluşturulması
- Her sınıf
düzeyinde büyük fikirlerin hazırlanması
- ARTİST plan
nedir ve ARTİST nasıl hazırlanır öğrenilmesi
- Örnek ARTİST plan hazırlama
- Büyük fikirlere göre ARTİST plan hazırlanması
Farklı kişilik yapıları, öğrenmeyi etkilediği gibi
öğretmenin sınıf içi disiplin
yöntemlerini ve öğrencilerin sınıf içi davranışları ve kurallar karşısındaki
tepkilerini de etkilemektedir. Farklı öğrencilere aynı yöntemle yaklaşmak da
sınıf içi yönetiminde öğretmenlerin zorluklar yaşamasına sebep olmaktadır. Bu
eğitim programı, öğretmenlerin sınıf içi
yönetimine farklı bir yaklaşım geliştirmeleri amacıyla planlanmıştır.
Hedefler:
Eğitim sonunda öğretmenlerin aşağıdaki alanlarda beceri kazanmaları hedeflenmektedir;
Hedefler:
Eğitim sonunda öğretmenlerin aşağıdaki alanlarda beceri kazanmaları hedeflenmektedir;
- Öğretmenlerin kendi kişilik yapılarını keşfetmeleri,
- Öğretmen ve öğrenci arasındaki sınıf içinde çıkan sorunları tespit etmeleri,
- Farklı öğrencilere farklı disiplin yöntemlerini uygulamaları,
- Farklı öğrencilere farklı çatışma çözüm yöntemlerini uygulamaları,
- Sunulan tüm teknikleri sınıf içinde kullanmaları.