Persona Life Aile Danışmanlık
  • Hakkımızda
    • Ekibimiz >
      • Kurucumuz: Ufuk Akın
      • Aslı Akdaş Mitrani
      • Burçak Gülen Morhayim
      • İlkem Coşkun
      • M. Selin Savran
      • Nafi Mitrani
      • Pınar Serbest
    • Referanslarımız - Şirketler
    • Referanslarımız - Eğitim Kurumları
  • Eğitim Öğretim
    • Sorgulamaya Dayalı Eğitim
    • Eğitim Programları
    • True Colors ve Öğrenme Çeşitleri
  • Kurumsal Hizmetler
    • Persona Life Studio - Kurumlara Yönelik Eğitim Programlarımız >
      • Kendine Yönelik Bilgelik - "Dönüşen bir 'ben' olmak"
      • Başkalarına Yönelik Bilgelik - "Ben+Sen=BİZ"
      • Duruma Yönelik Bilgelik - "Yarının sorunlarını dün çözmek"
    • True Colors
  • True Colors
    • Eğitim ve Öğretimde True Colors
    • İşyeri ve Organizasyonlarda True Colors
  • İletişim

Farklılaştırılmış eğitim

Farklılaştırılmış eğitim, öğretmenin öğrencilerin ihtiyaçlarına cevabıdır. Öğrencilerin hazır bulunuşluklarına, ilgi alanlarına ve öğrenme şekillerine göre,  etkinliğin içeriği, süresi veya öğrencinin ürününün çeşidi değişebilir. Bunun için, öğretmenlerin farklı ihtiyaçlara göre etkinlikler hazırlamaları, esnek gruplama teknikleri uygulamaları ve bunu süre gelen değerlendirmeler kullanarak bilinçli olarak sınıfa aktarmaları gerekmektedir. Bu eğitim ve süpervizyon programı, öğretmenlerin bilinçli bir şekilde ders planlamaları, uygulamaları ve kendi kendilerini değerlendirmeyi sağlayan bir ölçme değerlendirme sürecini öğretmenlerin davranış repertuvarına katmayı amaçlamaktadır.

Hedefler:
  • Öğretmenlerin ihtiyaçlara göre öğrenmeyi yaşama geçirilmesini sağlayacak sınıf ortamı yaratmaları
  • Öğretmenlerin  öğrencilerin farklı özellikleri –  öğrenme çeşitleri doğrultusunda etkinlikler planlamaları
  • Öğretmenlerin farklı gruplama tekniklerini tanımaları ve kullanmalarının sağlanması
  • Öğretme - ölçme değerlendirme bağlantısının etkinliklere yansıtılması

Çağdaş öğretme teknikleri

Picture
Birçok ülke var olan eğitim sistemini sorguluyor. Bu sorgulamanın hareket noktası kalıplaşmış zihinler üreten eğitim sistemlerinin pek yararı olmaması ve toplumların düşünen, yaratan, sorun çözen insanlara daha çok ihtiyaç duymasıdır.

Bu nedenle öğrencileri eğitim sistemi içinde daha aktif hale getirecek çağdaş öğretme tekniklerine ihtiyaç vardır. Böylece öğrenciler verileni almakla yetinmeyecek görecek, duyacak, çözümleyecek, sorgulayacak, yapacak, katılacak ve paylaşacak. Öğrenmeyi öğrenecek. Çağdaş öğretme teknikleri öğretmenlere; bilgiyi yalnızca tekrarlamayıp, bilinenleri sorgulayacak ve kendi bilgisini kendisi üretecek öğrenciler yetiştirmelerine yardımcı olacaktır.

Hedefler:
  • Çağdaş öğretme teknikleri ile klasik yöntemlerin kıyaslanması,
  • Öğrenmenin yaşama geçirilmesini sağlayacak sınıf ortamı yaratmaları,
  • Öğrenme teorilerinin sınıfa aktarılması,
  • Öğretmenlerin öğrencilerin faklı özellikleri -çoklu zeka, öğrenme çeşitleri, v.b.- doğrultusunda etkinlikler planlamaları,
  • Öğretmenlerin farklı gruplama tekniklerini tanımaları,
  • Öğretme - ölçme değerlendirme bağlantısının etkinliklere yansıtılması.

Alternatif ölçme değerlendirme uygulamaları

Günümüze kadar gelen Ölçme ve Değerlendirme yöntemleri, çoktan seçmeli yada klasik sınav soruları ile sınırlı olmasına rağmen artık bu yöntemler farklılaşmaktadır. Ölçme ve değerlendirmenin sadece bir rakam olarak ifadesinin ötesinde, öğrencinin bilgilerini ne ölçüde yaşama dönüştürebildiği de ölçme değerlendirmenin bir parçası olmuştur. Bunu ölçebilmek içinse bilginin kavram olarak ezberden tekrarlanması ve becerilerin yapay ortamlarda sergilenmesi yerine, bilgi ve becerilerin uygulanmasını görmek alternatif ölçme ve değerlendirmedir.

Hedefler:
  • Öğretmenlerin, öğrencilerin performansları hakkında bilgi toplama ve değerlendirmelerini sağlamak,
  • Alternatif ölçme ve değerlendirmelerin, ders işleyişi sırasında uygulanmasını sağlamak,
  • Öğretmenin, öğrencilerin kendi öğrenme biçimi doğrulusunda öğrendiğini göstermesini yansıtan alternatif ölçme değerlendirme araçlarını geliştirmesini ve kullanmasını sağlamak,
  • Öğretmenin, öğrencinin kendini değerlendirmesini öğretmesi,
  • Portfolyo sistemi içersinde sınıf öğretmeni ve tüm branşların ortak çalışmasını sağlamak.

Eğitim kurumlarında planlama ve yönetim

Tüm dünyada ve Türkiye’de değişen eğitim anlayışı doğrultusunda, yöneticilerin yeni bir misyonu oluşmuştur. Bu misyon kurum kimliği ve kurum kültürlerini öğretmen ve öğrencilerine yansıtmaktır. Değişim sürecinin en önemli bölümü yöneticilerin kendi liderlik stilleri ve iletişim biçimlerini tanımaları ve takım çalışmasının yerleştirilmesine dayanmaktadır.

Hedefler:
  • Yöneticilerin kendi liderlik biçimleri, diğerleriyle ilişkileri ve iletişim biçimleriyle ilgili farkındalık kazanmaları,
  • Organizasyon tipinin belirlenmesi ve buna uygun olarak yapılacakları bir plan çerçevesinde toplamak,
  • İdari kadronun takım çalışması sergilemesi için gerekli stratejinin belirlenmesi,
  • Takım çalışması yaparken ve planın yaşama geçirilmesi sırasında çıkan çatışmaları gelişim için bir olanak olarak kullanabilmek.

Etkin iletişim becerileri

Resim
Öğretmenlerin ders saatinin çoğunu 'ÖĞRENME ZAMANI' olarak geçirmeleri ve sınıf içinde çıkabilecek sorunları çözümlemeleri, çeşitli iletişim tekniklerinin kullanılmasıyla mümkündür. Bu tür sınıf ortamları, eğitimi ve öğrencileri daha verimli kılmaktadır.

“Ezbersiz eğitim”, “Aktif öğrenme”, “Sorgulamaya dayalı öğrenme”, “Düşünmeyi öğreten müfredat” gibi eğitim sistemlerinin sınıf içinde işlerlik kazanması öğrenci ile öğretmen arasındaki iletişim biçiminde yatar.

Etkin İletişim Becerileri programı, Çoğul zeka, Öğrenme çeşitleri ve Sınıf içi yönetimi programlarının temelini oluşturacak becerileri içermektedir.

Hedefler:
Eğitim sonunda öğretmenlerin aşağıdaki alanlarda beceri kazanmaları hedeflenmektedir;
  • Öğretmen ve öğrenci arasındaki iletişimde çıkan sorunları tespit etmeleri,
  • Öğrencilerin sorunlarını dinlemede Etkin Dinleme tekniklerini kullanmaları,
  • Olumsuz duygularını ifade etmek için, suçlayıcı ve eleştirel olmayan Ben Dili tekniğini kullanmaları,
  • Çatışma çözüm yöntemlerini uygulamaları,
  • Sunulan tüm teknikleri sınıf içinde kullanmaları,
  • Sorgulamaya Dayalı Öğrenme sınıflarında iletişim becerilerinin kullanılması.

Sınıf içi yönetim programı

İlköğretim ve liselerde sınıf içi disiplini sağlamak, belirli bir düzen içinde ders işleyebilmek için öğretmenin bir yönetici gibi davranması eğitimi kolaylaştırıcı bir faktördür.

Hedefler:
  • Öğretmenin kendi liderlik becerilerini daha iyi tanıması,
  • Sınıf içi yönetimi teorilerini değerlendirmesi,
  • Değerleri doğrultusunda kendine uygun yönetim biçimlerine karar vermesi,
  • Disiplinin yeniden tanımlanması.

Sınıf iklimi

Sınıflardaki farklı ortamların oluşumunu etkileyen nedenler vardır. Bunlar:
  • Öğretmenlerin iletişim becerileri;
    Kişilik yapıları
  • Öğrencilerin yaş dönem özellikleri;
    Öğrenme çeşitleri
    Kişilik yapıları
  • Öğretmen ve öğrencilerin oluşturduğu grup dinamikleri;
    Liderlik becerileri
    Öğretme teknikleri

Sınıf İklimi programının içeriği üç ayrı grup çalışması şeklinde sunulmaktadır:

Sınıf iklimi ve etkin iletişim
Sınıflarda öğretmenlerin zamanlarının çoğunu disiplin sağlamak amacıyla boşa harcadıkları düşünüldüğünde, iletişim becerileri eğitimi son derece önem kazanmaktadır. Dinleme ve kendini ifade etme becerilerinin sunulduğu bu programda, öğrenci ve öğretmenlerin sınıf içinde demokratik çözümlerle sağlıklı bir iletişim kurmaları ve zamanı eğitim için kullanmaları sağlanmaktadır.

Sınıf iklimi ve öğrenme çeşitleri
Tüm insanların öğrenme biçimleri farklıdır. Bu çalışmada dört farklı öğrenme biçimi tanıtılmaktadır. Bunun yanı sıra öğrencilerin dönme özellikleri ile değişen davranış biçimleri sunulmaktadır. Bu veriler doğrultusunda öğretmenler, farklı yaş grupları ve öğrenme biçimlerinde olan öğrencilerle sınıf içinde yapacakları etkinlikleri ve öğrencilere olan yaklaşımlarını belirleyeceklerdir.

Sınıf iklimi ve sınıf içi yönetimi
Sınıf içi yönetimi öğretmenlerin sınıflarında kullandıkları liderlik becerileri ve öğretme tekniklerini kapsar. Bu çalışmada, öğretmenlerin kendi liderlik biçimlerini tanımaları sağlanmaktadır. Farklı durumlarda hangi teknikleri ve liderlik biçimlerini kullanacakları anlatılmaktadır.

* Bu üç program birlikte alındığında 18 hafta veya 4 gün uygulanır.
Destekleyen: Özelleştirilebilir şablonları kullanarak size özel web sitenizi oluşturun.