Farklılaştırılmış eğitim
Farklılaştırılmış
eğitim, öğretmenin öğrencilerin ihtiyaçlarına cevabıdır. Öğrencilerin hazır
bulunuşluklarına, ilgi alanlarına ve öğrenme şekillerine göre, etkinliğin içeriği, süresi veya öğrencinin
ürününün çeşidi değişebilir. Bunun için, öğretmenlerin farklı ihtiyaçlara göre
etkinlikler hazırlamaları, esnek gruplama teknikleri uygulamaları ve bunu süre
gelen değerlendirmeler kullanarak bilinçli olarak sınıfa aktarmaları
gerekmektedir. Bu eğitim ve süpervizyon programı, öğretmenlerin bilinçli bir
şekilde ders planlamaları, uygulamaları ve kendi kendilerini değerlendirmeyi
sağlayan bir ölçme değerlendirme sürecini öğretmenlerin davranış repertuvarına
katmayı amaçlamaktadır.
Hedefler:
Hedefler:
- Öğretmenlerin ihtiyaçlara göre öğrenmeyi yaşama geçirilmesini sağlayacak sınıf ortamı yaratmaları
- Öğretmenlerin öğrencilerin farklı özellikleri – öğrenme çeşitleri doğrultusunda etkinlikler planlamaları
- Öğretmenlerin farklı gruplama tekniklerini tanımaları ve kullanmalarının sağlanması
- Öğretme - ölçme değerlendirme bağlantısının etkinliklere yansıtılması
Çağdaş öğretme teknikleri

Birçok ülke var olan eğitim sistemini sorguluyor. Bu
sorgulamanın hareket noktası kalıplaşmış zihinler üreten eğitim sistemlerinin
pek yararı olmaması ve toplumların düşünen, yaratan, sorun çözen insanlara daha
çok ihtiyaç duymasıdır.
Bu nedenle öğrencileri eğitim sistemi içinde daha aktif hale getirecek çağdaş öğretme tekniklerine ihtiyaç vardır. Böylece öğrenciler verileni almakla yetinmeyecek görecek, duyacak, çözümleyecek, sorgulayacak, yapacak, katılacak ve paylaşacak. Öğrenmeyi öğrenecek. Çağdaş öğretme teknikleri öğretmenlere; bilgiyi yalnızca tekrarlamayıp, bilinenleri sorgulayacak ve kendi bilgisini kendisi üretecek öğrenciler yetiştirmelerine yardımcı olacaktır.
Hedefler:
Bu nedenle öğrencileri eğitim sistemi içinde daha aktif hale getirecek çağdaş öğretme tekniklerine ihtiyaç vardır. Böylece öğrenciler verileni almakla yetinmeyecek görecek, duyacak, çözümleyecek, sorgulayacak, yapacak, katılacak ve paylaşacak. Öğrenmeyi öğrenecek. Çağdaş öğretme teknikleri öğretmenlere; bilgiyi yalnızca tekrarlamayıp, bilinenleri sorgulayacak ve kendi bilgisini kendisi üretecek öğrenciler yetiştirmelerine yardımcı olacaktır.
Hedefler:
- Çağdaş öğretme teknikleri ile klasik yöntemlerin kıyaslanması,
- Öğrenmenin yaşama geçirilmesini sağlayacak sınıf ortamı yaratmaları,
- Öğrenme teorilerinin sınıfa aktarılması,
- Öğretmenlerin öğrencilerin faklı özellikleri -çoklu zeka, öğrenme çeşitleri, v.b.- doğrultusunda etkinlikler planlamaları,
- Öğretmenlerin farklı gruplama tekniklerini tanımaları,
- Öğretme - ölçme değerlendirme bağlantısının etkinliklere yansıtılması.
Alternatif ölçme değerlendirme uygulamaları
Günümüze kadar gelen Ölçme ve Değerlendirme
yöntemleri, çoktan seçmeli yada klasik sınav soruları ile sınırlı olmasına
rağmen artık bu yöntemler farklılaşmaktadır. Ölçme ve değerlendirmenin sadece
bir rakam olarak ifadesinin ötesinde, öğrencinin bilgilerini ne ölçüde yaşama
dönüştürebildiği de ölçme değerlendirmenin bir parçası olmuştur. Bunu
ölçebilmek içinse bilginin kavram olarak ezberden tekrarlanması ve becerilerin
yapay ortamlarda sergilenmesi yerine, bilgi ve becerilerin uygulanmasını görmek
alternatif ölçme ve değerlendirmedir.
Hedefler:
Hedefler:
- Öğretmenlerin, öğrencilerin performansları hakkında bilgi toplama ve değerlendirmelerini sağlamak,
- Alternatif ölçme ve değerlendirmelerin, ders işleyişi sırasında uygulanmasını sağlamak,
- Öğretmenin, öğrencilerin kendi öğrenme biçimi doğrulusunda öğrendiğini göstermesini yansıtan alternatif ölçme değerlendirme araçlarını geliştirmesini ve kullanmasını sağlamak,
- Öğretmenin, öğrencinin kendini değerlendirmesini öğretmesi,
- Portfolyo sistemi içersinde sınıf öğretmeni ve tüm branşların ortak çalışmasını sağlamak.
Eğitim kurumlarında planlama ve yönetim
Tüm dünyada ve Türkiye’de değişen eğitim anlayışı
doğrultusunda, yöneticilerin yeni bir misyonu oluşmuştur. Bu misyon kurum
kimliği ve kurum kültürlerini öğretmen ve öğrencilerine yansıtmaktır. Değişim
sürecinin en önemli bölümü yöneticilerin kendi liderlik stilleri ve iletişim
biçimlerini tanımaları ve takım çalışmasının yerleştirilmesine dayanmaktadır.
Hedefler:
Hedefler:
- Yöneticilerin kendi liderlik biçimleri, diğerleriyle ilişkileri ve iletişim biçimleriyle ilgili farkındalık kazanmaları,
- Organizasyon tipinin belirlenmesi ve buna uygun olarak yapılacakları bir plan çerçevesinde toplamak,
- İdari kadronun takım çalışması sergilemesi için gerekli stratejinin belirlenmesi,
- Takım çalışması yaparken ve planın yaşama geçirilmesi sırasında çıkan çatışmaları gelişim için bir olanak olarak kullanabilmek.
Etkin iletişim becerileri

Öğretmenlerin ders saatinin çoğunu 'ÖĞRENME ZAMANI'
olarak geçirmeleri ve sınıf içinde çıkabilecek sorunları çözümlemeleri, çeşitli
iletişim tekniklerinin kullanılmasıyla mümkündür. Bu tür sınıf ortamları,
eğitimi ve öğrencileri daha verimli kılmaktadır.
“Ezbersiz eğitim”, “Aktif öğrenme”, “Sorgulamaya dayalı öğrenme”, “Düşünmeyi öğreten müfredat” gibi eğitim sistemlerinin sınıf içinde işlerlik kazanması öğrenci ile öğretmen arasındaki iletişim biçiminde yatar.
Etkin İletişim Becerileri programı, Çoğul zeka, Öğrenme çeşitleri ve Sınıf içi yönetimi programlarının temelini oluşturacak becerileri içermektedir.
Hedefler:
Eğitim sonunda öğretmenlerin aşağıdaki alanlarda beceri kazanmaları hedeflenmektedir;
“Ezbersiz eğitim”, “Aktif öğrenme”, “Sorgulamaya dayalı öğrenme”, “Düşünmeyi öğreten müfredat” gibi eğitim sistemlerinin sınıf içinde işlerlik kazanması öğrenci ile öğretmen arasındaki iletişim biçiminde yatar.
Etkin İletişim Becerileri programı, Çoğul zeka, Öğrenme çeşitleri ve Sınıf içi yönetimi programlarının temelini oluşturacak becerileri içermektedir.
Hedefler:
Eğitim sonunda öğretmenlerin aşağıdaki alanlarda beceri kazanmaları hedeflenmektedir;
- Öğretmen ve öğrenci arasındaki iletişimde çıkan sorunları tespit etmeleri,
- Öğrencilerin sorunlarını dinlemede Etkin Dinleme tekniklerini kullanmaları,
- Olumsuz duygularını ifade etmek için, suçlayıcı ve eleştirel olmayan Ben Dili tekniğini kullanmaları,
- Çatışma çözüm yöntemlerini uygulamaları,
- Sunulan tüm teknikleri sınıf içinde kullanmaları,
- Sorgulamaya Dayalı Öğrenme sınıflarında iletişim becerilerinin kullanılması.
Sınıf içi yönetim programı
İlköğretim ve liselerde sınıf içi disiplini sağlamak,
belirli bir düzen içinde ders işleyebilmek için öğretmenin bir yönetici gibi
davranması eğitimi kolaylaştırıcı bir faktördür.
Hedefler:
Hedefler:
- Öğretmenin kendi liderlik becerilerini daha iyi tanıması,
- Sınıf içi yönetimi teorilerini değerlendirmesi,
- Değerleri doğrultusunda kendine uygun yönetim biçimlerine karar vermesi,
- Disiplinin yeniden tanımlanması.
Sınıf iklimi
Sınıflardaki farklı ortamların oluşumunu etkileyen nedenler vardır. Bunlar:
Sınıf İklimi programının içeriği üç ayrı grup çalışması şeklinde sunulmaktadır:
Sınıf iklimi ve etkin iletişim
Sınıflarda öğretmenlerin zamanlarının çoğunu disiplin sağlamak amacıyla boşa harcadıkları düşünüldüğünde, iletişim becerileri eğitimi son derece önem kazanmaktadır. Dinleme ve kendini ifade etme becerilerinin sunulduğu bu programda, öğrenci ve öğretmenlerin sınıf içinde demokratik çözümlerle sağlıklı bir iletişim kurmaları ve zamanı eğitim için kullanmaları sağlanmaktadır.
Sınıf iklimi ve öğrenme çeşitleri
Tüm insanların öğrenme biçimleri farklıdır. Bu çalışmada dört farklı öğrenme biçimi tanıtılmaktadır. Bunun yanı sıra öğrencilerin dönme özellikleri ile değişen davranış biçimleri sunulmaktadır. Bu veriler doğrultusunda öğretmenler, farklı yaş grupları ve öğrenme biçimlerinde olan öğrencilerle sınıf içinde yapacakları etkinlikleri ve öğrencilere olan yaklaşımlarını belirleyeceklerdir.
Sınıf iklimi ve sınıf içi yönetimi
Sınıf içi yönetimi öğretmenlerin sınıflarında kullandıkları liderlik becerileri ve öğretme tekniklerini kapsar. Bu çalışmada, öğretmenlerin kendi liderlik biçimlerini tanımaları sağlanmaktadır. Farklı durumlarda hangi teknikleri ve liderlik biçimlerini kullanacakları anlatılmaktadır.
* Bu üç program birlikte alındığında 18 hafta veya 4 gün uygulanır.
- Öğretmenlerin iletişim becerileri;
Kişilik yapıları - Öğrencilerin yaş dönem özellikleri;
Öğrenme çeşitleri
Kişilik yapıları - Öğretmen ve öğrencilerin oluşturduğu grup dinamikleri;
Liderlik becerileri
Öğretme teknikleri
Sınıf İklimi programının içeriği üç ayrı grup çalışması şeklinde sunulmaktadır:
Sınıf iklimi ve etkin iletişim
Sınıflarda öğretmenlerin zamanlarının çoğunu disiplin sağlamak amacıyla boşa harcadıkları düşünüldüğünde, iletişim becerileri eğitimi son derece önem kazanmaktadır. Dinleme ve kendini ifade etme becerilerinin sunulduğu bu programda, öğrenci ve öğretmenlerin sınıf içinde demokratik çözümlerle sağlıklı bir iletişim kurmaları ve zamanı eğitim için kullanmaları sağlanmaktadır.
Sınıf iklimi ve öğrenme çeşitleri
Tüm insanların öğrenme biçimleri farklıdır. Bu çalışmada dört farklı öğrenme biçimi tanıtılmaktadır. Bunun yanı sıra öğrencilerin dönme özellikleri ile değişen davranış biçimleri sunulmaktadır. Bu veriler doğrultusunda öğretmenler, farklı yaş grupları ve öğrenme biçimlerinde olan öğrencilerle sınıf içinde yapacakları etkinlikleri ve öğrencilere olan yaklaşımlarını belirleyeceklerdir.
Sınıf iklimi ve sınıf içi yönetimi
Sınıf içi yönetimi öğretmenlerin sınıflarında kullandıkları liderlik becerileri ve öğretme tekniklerini kapsar. Bu çalışmada, öğretmenlerin kendi liderlik biçimlerini tanımaları sağlanmaktadır. Farklı durumlarda hangi teknikleri ve liderlik biçimlerini kullanacakları anlatılmaktadır.
* Bu üç program birlikte alındığında 18 hafta veya 4 gün uygulanır.